Veelgestelde vragen
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier. Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
- Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
- Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected]
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 14.0 (en hoger) en Android 7.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play Store of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Bij het activeren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
- Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, activeer je app dan met de Identifier
- Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na activering van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wanneer je als certificaathouder in de loop van 2024 een handelsrekening hebt geopend bij Captin, vermelden we alleen het saldo per 1 januari 2024 op het Financieel Jaaroverzicht. Je ontvangt van Captin in februari een Financieel Jaaroverzicht waar het saldo per 31 december 2024 op staat.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in de Mobiel Bankieren app en in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Is er een Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De Rekeningbeheerder vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Heb je geen eenmanszaak en is er geen Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het Financieel Jaaroverzicht voor eind januari per post
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Controleer of je mobiele telefoon of tablet genoeg geheugen heeft om de app goed te laten functioneren
- Zit je op WiFi? Zet je WiFi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Werkt de app nog niet; verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Start daarna je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Updaten van je besturingssysteem (iOS-versie of Android-versie)
Om veilig mobiel te bankieren is het belangrijk dat je de app gebruikt op een apparaat met de meest recente versie van iOS of Android. Dit staat los van de recente versie van de Triodos Mobiel Bankieren app.
- Update naar iOS-versie 14 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update
- Update naar Android-versie 7of hoger. Doe dit op je apparaat via Systeem > Software-update
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt.
Heb je de Triodos Mobiel Bankieren App op een ander apparaat?
- Log in op de app
- Tik op Meer > Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde apparaten
- Tik op het apparaat dat je wilt verwijderen en kies Verwijderen
Heb je een extra apparaat waarop de app nog niet is geïnstalleerd?
- Activeer dan de Mobiel Bankieren App op je extra telefoon of tablet
- Volg na de activering bovenstaande stappen
Heb je een Identifier?
- Log in op Internet Bankieren
- Ga naar Zelf Regelen
- Klik op Geactiveerde Apparaten
- Klik op Verwijderen
Heb je Apple Pay geactiveerd?
Op de website van Apple Support staan tips om je iPhone te kunnen vinden én hoe je Apple Pay uit kunt zetten voor jouw iPhone. Lukt het niet om Apple Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Heb je Google Pay geactiveerd?
Op de website van Google staan tips hoe je Google Pay uit kunt zetten. Lukt het niet om Google Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Geen app of Internet Bankieren?
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je in 2024 een handelsrekening hebt geopend bij Captin, ontvang je van Captin een jaaroverzicht waar het saldo per 31 december 2024 op staat. Je ontvangt van Triodos Bank een Financieel Jaaroverzicht waar het saldo per 1 januari 2024 op staat vermeld.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Blokkeer via Internet Bankieren de toegang tot de app:
- Log in op Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen op Internet Bankieren?
- Heb je een tweede mobiele telefoon of tablet? Activeer dan de Triodos Bankieren app op dat apparaat. Na het activeren kun je je andere apparaat direct blokkeren:
- Activeer de app op het tweede toestel
- Het activeren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
- Log in tik rechtsonder op Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde apparaten
- Tik op het apparaat dat je wilt blokkeren
- Tik op Verwijderen
- Activeer de app op het tweede toestel
- Kan je de app niet blokkeren? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren
Blokkeer de toegang tot Internet Bankieren als je je Identifier kwijt bent.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
- via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar [email protected].
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.