Veelgestelde vragen
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar [email protected]
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier. Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
- Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
- Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected]
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg onderstaande stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk (Android) of Touch ID (iOS)
- Gebruik Vingerafdruk of Touch ID
Je telefoon of tablet moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
- iOS versie 14 of hoger, of Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
- Niet op alle Android apparaten is gezichtsherkenning mogelijk. Kies dan voor Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 14.0 (en hoger) en Android 7.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play Store of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Bij het activeren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
- Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, activeer je app dan met de Identifier
- Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na activering van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer je als certificaathouder in de loop van 2024 een handelsrekening hebt geopend bij Captin, vermelden we alleen het saldo per 1 januari 2024 op het Financieel Jaaroverzicht. Je ontvangt van Captin in februari een Financieel Jaaroverzicht waar het saldo per 31 december 2024 op staat.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vanwege een administratieve wijziging in de loop van 2024, staat het Triodos Multi Impact Fund op twee regels op het Financieel Jaaroverzicht 2024 vermeld. Bij de oude naam, Triodos Multi Impact Fund Z-dis,zie je de beginwaarde van het belegde vermogen, met daarachter een eindwaarde van 0. Bij het nieuwe fonds, weergegeven als Triodos Multi Impact Fund, zie je een beginwaarde van 0 en een eindwaarde die overeenkomt met de actuele waarde van je beleggingen in het Triodos Multi Impact Fund.
Belastingaangifte 2024
Voor je belastingaangifte gebruik je de waarde van 1 januari 2024 van de eerste regel, bij Triodos Multi Impact Fund Z-dis. Voor de waarde op 31 december 2024 gebruik je de tweede regel, bij Triodos Multi Impact Fund.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in de Mobiel Bankieren app en in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Is er een Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De Rekeningbeheerder vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Heb je geen eenmanszaak en is er geen Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het Financieel Jaaroverzicht voor eind januari per post
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Zakelijke rekening of Zakelijke Broodfonds Rekening
Nieuwe rekening
Lees hier wat je doet als je het wachtwoord dat je voor je rekeningaanvraag hebt gemaakt niet meer weet.
Identificatie
Als wij je hebben gevraagd om je identificeren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening
Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Goed om te weten
Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Particuliere rekening
Als je je wachtwoord niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuw wachtwoord.
Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Na het activeren heb je direct toegang tot je rekening(en).
Kom je niet in aanmerking voor Mobiel Bevestigen?
- Klik op de website op Inloggen
- Vul je gebruikersnaam in
- Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in
Vervolg
- Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
- Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
- Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
- Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij sturen je graag een nieuw wachtwoord toe. Volg deze stappen:
- Ga naar de aanvraagpagina
- Vul je gebruikersnaam en e-mailadres in
- Klik op Reset wachtwoord
- Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
- Log in met dit tijdelijke wachtwoord
- Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
- Nadat je rekeningaanvraag is goedgekeurd, ontvang je van ons nieuwe inloggegevens
- Heb je al een rekening, dan koppelen wij de nieuwe rekening aan je bestaande inloggegevens
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Activeer Apple Pay op je iPhone of Apple Watch in 4 stappen
Downloads
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Internet Betaalrekening53 KB, PDF
- Aanvraagformulier Gebruikersnaam & Wachtwoord60 KB, PDF
- Aanvraagformulier Overstapservice Particulier≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Identifier60 KB, PDF
- Voorwaarden Digitaal bankieren102 KB, PDF
- Uniforme Veiligheidsregels Particulieren≈ 1 MB
Kun je wel wat hulp gebruiken?
De chat is momenteel gesloten. Probeer het op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.