Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar [email protected]
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
- Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
- Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg onderstaande stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk (Android) of Touch ID (iOS)
- Gebruik Vingerafdruk of Touch ID
Je telefoon of tablet moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
- iOS versie 14 of hoger, of Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
- Niet op alle Android apparaten is gezichtsherkenning mogelijk. Kies dan voor Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wanneer je als certificaathouder in de loop van 2024 een handelsrekening hebt geopend bij Captin, vermelden we alleen het saldo per 1 januari 2024 op het Financieel Jaaroverzicht. Je ontvangt van Captin in februari een Financieel Jaaroverzicht waar het saldo per 31 december 2024 op staat.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in de Mobiel Bankieren app en in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Is er een Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De Rekeningbeheerder vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Heb je geen eenmanszaak en is er geen Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het Financieel Jaaroverzicht voor eind januari per post
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 14.0 (en hoger) en Android 7.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play Store of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Bij het activeren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
- Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, activeer je app dan met de Identifier
- Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na activering van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je in 2024 een handelsrekening hebt geopend bij Captin, ontvang je van Captin een jaaroverzicht waar het saldo per 31 december 2024 op staat. Je ontvangt van Triodos Bank een Financieel Jaaroverzicht waar het saldo per 1 januari 2024 op staat vermeld.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je vindt informatie over je certificaten op het Financieel Jaaroverzicht dat je van Captin ontvangt.
Als je nog geen handelsrekening bij Captin hebt geopend, dan vind je de informatie over je certificaten op het Financieel Jaaroverzicht van Triodos Bank.
Kijk voor meer informatie op www.triodos.com/investors of www.triodos.nl/certificaathouders.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
- Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
- Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
- Tik in je app op QR
- Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd rechtsboven in het rekeningoverzicht scherm
- Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
- Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
- Toets je 5-cijferige pincode in op je app
- Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
- Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
- Tik in je app op Bevestigen
- Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Limieten
- Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier
- Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan kun je tot €5.000 betalen
- Als je je limiet verhoogt, dan kun je met je Identifier of Mobiel Bevestigen tot €250.000 betalen
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wij sturen je graag een nieuw wachtwoord toe. Volg deze stappen:
- Ga naar de aanvraagpagina
- Vul je gebruikersnaam en e-mailadres in
- Klik op Reset wachtwoord
- Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
- Log in met dit tijdelijke wachtwoord
- Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
- Nadat je rekeningaanvraag is goedgekeurd, ontvang je van ons nieuwe inloggegevens
- Heb je al een rekening, dan koppelen wij de nieuwe rekening aan je bestaande inloggegevens
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Vanwege een administratieve wijziging in de loop van 2024, staat het Triodos Multi Impact Fund op twee regels op het Financieel Jaaroverzicht 2024 vermeld. Bij de oude naam, Triodos Multi Impact Fund Z-dis,zie je de beginwaarde van het belegde vermogen, met daarachter een eindwaarde van 0. Bij het nieuwe fonds, weergegeven als Triodos Multi Impact Fund, zie je een beginwaarde van 0 en een eindwaarde die overeenkomt met de actuele waarde van je beleggingen in het Triodos Multi Impact Fund.
Belastingaangifte 2024
Voor je belastingaangifte gebruik je de waarde van 1 januari 2024 van de eerste regel, bij Triodos Multi Impact Fund Z-dis. Voor de waarde op 31 december 2024 gebruik je de tweede regel, bij Triodos Multi Impact Fund.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Controleer of je mobiele telefoon of tablet genoeg geheugen heeft om de app goed te laten functioneren
- Zit je op WiFi? Zet je WiFi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Werkt de app nog niet; verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Start daarna je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Updaten van je besturingssysteem (iOS-versie of Android-versie)
Om veilig mobiel te bankieren is het belangrijk dat je de app gebruikt op een apparaat met de meest recente versie van iOS of Android. Dit staat los van de recente versie van de Triodos Mobiel Bankieren app.
- Update naar iOS-versie 14 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update
- Update naar Android-versie 7of hoger. Doe dit op je apparaat via Systeem > Software-update
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt.
Heb je de Triodos Mobiel Bankieren App op een ander apparaat?
- Log in op de app
- Tik op Meer > Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde apparaten
- Tik op het apparaat dat je wilt verwijderen en kies Verwijderen
Heb je een extra apparaat waarop de app nog niet is geïnstalleerd?
- Activeer dan de Mobiel Bankieren App op je extra telefoon of tablet
- Volg na de activering bovenstaande stappen
Heb je een Identifier?
- Log in op Internet Bankieren
- Ga naar Zelf Regelen
- Klik op Geactiveerde Apparaten
- Klik op Verwijderen
Heb je Apple Pay geactiveerd?
Op de website van Apple Support staan tips om je iPhone te kunnen vinden én hoe je Apple Pay uit kunt zetten voor jouw iPhone. Lukt het niet om Apple Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Heb je Google Pay geactiveerd?
Op de website van Google staan tips hoe je Google Pay uit kunt zetten. Lukt het niet om Google Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Geen app of Internet Bankieren?
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.