Wat moet ik doen als ik mijn Triodos Betaalpas kwijt ben?

Is je Triodos Betaalpas kwijt of gestolen, blokkeer deze zo snel mogelijk om misbruik te voorkomen. Dit doe je via onze Mobiel Bankieren app. Via de mobiele app kun je meteen een nieuwe betaalpas aanvragen.

Goed om te weten

  • Als wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, doorloop je namens je kind de stappen in je eigen Mobiel Bankieren app
  • De kosten van een vervangende fysieke betaalpas zijn 6 euro per pas
  • Je oude fysiek betaalpas en Apple Pay worden automatisch geblokkeerd

Zo werkt het:

  1. Log in
  2. Tik rechts onderin op Meer
  3. Tik op Betaalpassen
  4. Tik op de pas die je wilt blokkeren
  5. Tik op Nieuwe pas aanvragen
  6. Tik op Betaalpas verloren, gestolen of ik vermoed fraude
  7. Tik op Bevestigen

Geen toegang (meer) tot de app?

  • Via Internet Bankieren kun je ook de betaalpas blokkeren en een nieuwe aanvragen. Ga naar Zelf regelen > Betaalpassen
  • Bel +31 30 693 6575 als je geen toegang hebt tot Mobiel Bankieren of Internet Bankieren

Vervolg

  • Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Triodos Betaalpas
  • Contactloos betalen werkt nadat je de fysieke betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met pincode

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp