Je saldo is direct zichtbaar in je rekeningoverzicht in de Mobiel Bankieren app of via Internet Bankieren. Wil je het saldo na een bepaalde bij- of afschrijving zien? Volg dan de volgende stappen.
Via Internet Bankieren
Log in op Internet Bankieren
Klik op je rekening
Klik op de bij-of afschrijving om het saldo na die boeking te zien
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
BIC BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen. IBAN IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Selecteer de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Selecteer de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering met je 5-cijferige inlogcode
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Geen app? Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik op de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering met je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Adresboek
Contact toevoegen
Tik rechtsboven op het plusje
Vul een Naam en IBAN in
Vul eventueel een omschrijving in
Tik op Contact opslaan
Verwijderen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Tik op Verwijderen
Wijzigen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Wijzig de gegevens
Tik op Wijzigingen opslaan
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Log in en klik vervolgens op Zelf regelen > Adresboek > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling > doorgaan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt zelf snel en gemakkelijk een periodieke overboeking wijzigen in Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. Volg hiervoor de volgende stappen.
Log in
Klik op de rekening waarop je een boeking wilt wijzigen
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking die je wilt wijzigen
Klik op Aanpassen
Voer de gewenste aanpassing in
Klik op Bevestigen
De wijziging is direct verwerkt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Tik op Overschrijven en vul de betaalgegevens in
Tik op Datum en selecteer de datum waarop de overboeking moet plaatsvinden
Vul bij Frequentie in hoe vaak je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Bij Einddatum kun je instellen wanneer je de periodieke overboeking voor het laatst wilt uitvoeren
Bij Aantal kun je het aantal keer instellen dat je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Klik op Opslaan
Klik op Bevestigen en bevestig de periodieke overboeking met je 5-cijferige inlogcode
Via Internet Bankieren:
Je kunt alleen een periodieke overboeking instellen als je inlogt met de Identifier. Heb je geen Identifier? Stel dan je periodieke overboeking in via de app
Klik op Opdrachten en vul de betaalgegevens in
Wil je een betalingskenmerk opgeven, vul dit dan in bij Omschrijving
Klik bij Datum in het groene invulveld
Kies bij Wanneer de datum waarop je de overboeking wilt uitvoeren
Kies bij Hoe vaak de frequentie van de overboeking
Klik op Opslaan
Klik op Betalen en volg de stappen
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je downloadt je afschriften voor je betaal- of spaarrekening het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app.
Zo werk het:
Log in op de app
Tik op Meer > Downloads > Rekeningafschriften
Selecteer de rekening waarvan je de afschriften wilt downloaden
Zoek in de lijst het rekeningafschrift dat je wilt downloaden en tik daarop
Tik rechtsboven op het pijltje om het afschrift te downloaden
Geen app? Als je geen app hebt, download je je afschriften via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, download je je afschriften via Zelf regelen > Download > Rekeningafschriften.
Beleggersrekening Je downloadt je afschriften voor je beleggersrekening via Internet Bankieren.
Zo werk het:
Log in op Internet Bankieren
Klik op je beleggersrekening
Scroll naar beneden en klik bij Transacties op de transactie waarvan je een afschrift wilt
Klik op Download
Wil je bij- en afschrijvingen inlezen in een boekhoudprogramma? Lees hier hoe je dat doet.
De manier waarop je geld overmaakt naar het buitenland, hangt af van:
Naar welk land je geld overmaakt
In welke valuta je geld overmaakt
Als je geld overmaakt in euro’s naar een land binnen het SEPA-gebied, noemen we dat een SEPA-betaling.
Maak je geld over buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro, dan noemen we dat een Wereldbetaling.
Lees hier hoe je een SEPA-betaling doet. Lees hier hoe je een Wereldbetaling doet.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je een zakelijke klant en heb je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om Wereldbetalingen te doen.
Je doet een Wereldbetaling in Internet Bankieren. Zorg dat je de rekening eerst hebt geactiveerd voor Wereldbetalingen.
Zo werkt het:
Log in
Tik op Opdrachten
Tik op Wereldbetaling
Selecteer de valuta en vul het bedrag in
Vul de gegevens in van de begunstigde
Selecteer de gewenste verwerkingsdatum
Kies de kostenverdeling
Klik op Betalen en volg de stappen
Goed om te weten BIC (Bank Identifier Code) Bij een Wereldbetaling vul je altijd de BIC in. Heeft de bank van de begunstigde geen BIC, vink dan Bank heeft geen BIC of SWIFT aan en vul de volledige naam- en adresgegevens in van de bank van de begunstigde.
Betaling naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India Maak je geld over naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India, dan moet je ook een bankcode invullen.
Kosten Let er op dat er kosten verbonden zijn aan een Wereldbetaling. In Internet Bankieren zie je bij je opdracht welke kosten je betaalt voor een Wereldbetaling. Gebruik de rekenhulp als je de wisselkoers die Triodos Bank berekent wilt vergelijken met de wisselkoers van de Europese Centrale Bank (ECB).
Betaling binnen SEPA-gebied Lees hier hoe je een betaling doet binnen het SEPA-gebied.
Je doet een SEPA-betaling het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app:
Log in
Tik op Opdrachten
Vul de betaalgegevens in
Tik op Bevestigen en volg de stappen
Geen app? Maak je nog geen gebruik van de app, dan doe je de betaling in Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd klik op Opdrachten en volg de stappen.
Betaling buiten het SEPA-gebied Lees hier hoe je een Wereldbetaling doet.