Hoe zeg ik rood staan op mijn betaalrekening op?
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Je kunt de Triodos Betaalpas zelf via de Mobiel Bankieren app deblokkeren. Je betaalpas wordt geblokkeerd als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst of als je zelf de betaalpas hebt geblokkeerd in de app. De blokkade is de volgende werkdag na 11.30 uur zichtbaar. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is in de app om te deblokkeren.
Als wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, doorloop je namens je kind de stappen in je eigen Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Geen app?
Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Vervolg
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app?
Je kunt je rekening ook sluiten in Internet Bankieren via Zelf regelen > Rekeninginstellingen > Rekening sluiten.
Kun je je rekening niet opheffen via de app of Internet Bankieren? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
In onze videoZo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Identiteitsbewijs
Opname gezicht
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start
Zo werkt het:
Vervolg
Lees hoe je als bestaande klant een extra rekening aanvraagt
Lees hoe je een en/of rekening aanvraagt
Met de nieuwe Visa Triodos Betaalpas is er een mogelijkheid om online betalingen (e-Commerce) te doen die vergelijkbaar zijn met een creditcard. Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan.
Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start:
Zo werkt het:
1e Rekeninghouder:
2e Rekeninghouder:
Vervolg
Je kan in- en uitchecken met je betaalpas in het openbaar vervoer (OV). Dit werkt nadat je de betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met je pincode in een winkel. Reizen met je fysieke Triodos Betaalpas of Apple Pay werkt precies hetzelfde als met een OV-chipkaart. Het is belangrijk dat je bij het in- en uitchecken dezelfde betaalpas gebruikt.
Zo werkt het:
Voor meer informatie kijk op de website van OVpay.
Je kunt maximaal € 5000 per dag overboeken vanaf je particuliere rekening. Deze limiet kun je eenvoudig tijdelijk verhogen via de app of Internet Bankieren. Let op: het duurt dan 4 uur voordat je je nieuwe rekeninglimiet kunt gebruiken.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heb je een zakelijke Triodos Betaalpas? Lees hier wat je kan doen.
De belangrijkste redenen waarom je niet kunt betalen met je Triodos Betaalpas zijn:
Je kunt met je Triodos Betaalpas in Nederland € 500 per dag opnemen.
De daglimiet kun je als particuliere klant of eenmanszaak tijdelijk wijzigen tot maximaal € 1.500 via de Triodos Mobiel Bankieren app.
Goed om te weten
Wil je meer weten over je particuliere limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Veilig bankieren staat bij ons voorop. Je aankopen via Apple Pay zijn afgeschermd en dus niet zichtbaar voor ons als bank. Elke keer dat je iets koopt, maakt Apple Pay gebruik van een unieke transactiecode. Je pasnummer wordt dus nooit opgeslagen op je mobiele apparaat of op de servers van Apple. Apple deelt nooit je pasnummer met de verkopende partij.
Tip: als je bij het online afrekenen met Apple Pay niet je e-mailadres wilt delen met de webwinkel, kun je ‘Verberg mijn emailadres’ gebruiken. Zo wordt er een uniek, willekeurig e-mailadres gegenereerd die berichten automatisch doorstuurt naar je eigen inbox.
Lees meer over Apple Pay.
Wil je het bedrag wijzigen dat je rood kunt staan op je Internet Betaalrekening, zeg dan eerst rood staan op je betaalrekening telefonisch op.
Vraag daarna via de Mobiel Bankieren app rood staan aan voor het nieuwe bedrag. Je kunt kiezen voor 500 of 1.000 euro.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Je kunt de pincode van je Triodos Betaalpas via de Mobiel Bankieren app inzien.
Zo werkt het:
Goed om te weten
Een kind met een Triodos Jongeren Rekening kan zelf de pincode van de betaalpas inzien in de eigen Mobiel Bankieren app.
Geen app?
Bel +31 30 693 6575 om je pincode opnieuw op te vragen. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Let op: ben je een wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, bel dan +31 30 693 6511.
Je ontvangt de pincode binnen 5 werkdagen per post.