Hoe wijzig ik de daglimiet van mijn particuliere rekening(en)?

Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je tijdelijk je limiet via onderstaande stappen. Heb je een eenmanszaak en wil je je limiet permanent verhogen? Bel ons dan. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.

Via de app

Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:

  1. Log in
  2. Tik op Meer
  3. Tik op Rekeninginstellingen
  4. Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
  5. Tik bij Rekeninglimieten op Daglimiet
  6. Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
    • De nieuwe limiet is maximaal een week actief
  7. Klik op Bevestigen en volg de stappen

Je nieuwe limiet gaat 4 uur na bevestiging in.

Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet altijd via de app.

Via Internet Bankieren

Als je inlogt met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord, kun je ook je limiet wijzigen in Internet Bankieren:

  1. Log in op Internet Bankieren
  2. Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen
  3. Klik op Daglimiet
  4. Vul de nieuwe daglimiet en einddatum in
    • De nieuwe daglimiet is maximaal een week actief
  5. Klik op Bevestigen en volg daarna de stappen

Je nieuwe daglimiet gaat 4 uur na bevestiging in.


De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.

Lees hoe je de limiet van de Triodos Betaalpas wijzigt.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp