De manier waarop je geld overmaakt naar het buitenland, hangt af van:
Naar welk land je geld overmaakt
In welke valuta je geld overmaakt
Als je geld overmaakt in euro’s naar een land binnen het SEPA-gebied, noemen we dat een SEPA-betaling.
Maak je geld over buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro, dan noemen we dat een Wereldbetaling.
Lees hier hoe je een SEPA-betaling doet. Lees hier hoe je een Wereldbetaling doet.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Je kunt de Triodos Betaalpas zelf via de Mobiel Bankieren app deblokkeren. Je betaalpas wordt geblokkeerd als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst of als je zelf de betaalpas hebt geblokkeerd in de app. De blokkade is de volgende werkdag na 11.30 uur zichtbaar. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is in de app om te deblokkeren.
Als wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, doorloop je namens je kind de stappen in je eigen Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
Tik op Blokkeren/deblokkeren
Zet het vinkje bij Blokkeren uit
Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
Geen app? Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand. Vervolg
Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Je Triodos Betaalpas kan je weer gebruiken als je eerst een contant bedrag opneemt bij een geldautomaat
Is Apple Pay geactiveerd voor deze rekening? Dan is dit óók geblokkeerd als jouw fysieke betaalpas is geblokkeerd
Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je zelf de betaalpas geblokkeerd hebt in de app? Je kunt de Triodos Betaalpas meteen weer gebruiken
Heeft dit antwoord je geholpen?
BIC BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen. IBAN IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Ben je een zakelijke klant met een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om je rekening te activeren voor Wereldbetalingen.
Je activeert Wereldbetalingen als particuliere klant of eenmanszaak eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Wereldbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Geen app? Je kunt Wereldbetalingen ook via Internet Bankieren activeren. Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen > Wereldbetalingen en volg de stappen.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Via de app kun je alleen Wereldbetalingen activeren
Let op: de autorisatie geldt per rekeninghouder
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt via iDEAL tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Selecteer de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Selecteer de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering met je 5-cijferige inlogcode
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Geen app? Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik op de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Tik op Overschrijven en vul de betaalgegevens in
Tik op Datum en selecteer de datum waarop de overboeking moet plaatsvinden
Vul bij Frequentie in hoe vaak je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Bij Einddatum kun je instellen wanneer je de periodieke overboeking voor het laatst wilt uitvoeren
Bij Aantal kun je het aantal keer instellen dat je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Klik op Opslaan
Klik op Bevestigen en bevestig de periodieke overboeking met je 5-cijferige inlogcode
Via Internet Bankieren:
Je kunt alleen een periodieke overboeking instellen als je inlogt met de Identifier. Heb je geen Identifier? Stel dan je periodieke overboeking in via de app
Klik op Opdrachten en vul de betaalgegevens in
Wil je een betalingskenmerk opgeven, vul dit dan in bij Omschrijving
Klik bij Datum in het groene invulveld
Kies bij Wanneer de datum waarop je de overboeking wilt uitvoeren
Kies bij Hoe vaak de frequentie van de overboeking
Klik op Opslaan
Klik op Betalen en volg de stappen
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt zelf snel en gemakkelijk een periodieke overboeking wijzigen in Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. Volg hiervoor de volgende stappen.
Log in
Klik op de rekening waarop je een boeking wilt wijzigen
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking die je wilt wijzigen
Klik op Aanpassen
Voer de gewenste aanpassing in
Klik op Bevestigen
De wijziging is direct verwerkt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met de nieuwe Visa Triodos Betaalpas is er een mogelijkheid om online betalingen (e-Commerce) te doen die vergelijkbaar zijn met een creditcard. Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan.
Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
De inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
Er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de pincode van je Triodos Betaalpas via de Mobiel Bankieren app inzien.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas waarvan je de pincode wilt inzien
Tik op Pincode
Tik op Pincode tonen
Vul je 5-cijferige inlogcode in of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om te bevestigen
Je ziet je pincode
Tik op OK om het venster te sluiten
Goed om te weten Een kind met een Triodos Jongeren Rekening kan zelf de pincode van de betaalpas inzien in de eigen Mobiel Bankieren app.
Geen app? Bel +31 30 693 6575 om je pincode opnieuw op te vragen. Houd je rekeningnummer bij de hand. Let op: ben je een wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, bel dan +31 30 693 6511.
Je ontvangt de pincode binnen 5 werkdagen per post.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht en binnen enkele seconden uitgevoerd.
Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Triodos Bank ondersteunt inkomende en uitgaande betalingen voor alle Europese banken die Directe Betalingen aanbieden.
Ben je een zakelijke klant en heb je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om Wereldbetalingen te doen.
Je doet een Wereldbetaling in Internet Bankieren. Zorg dat je de rekening eerst heb geactiveerd voor Wereldbetalingen.
Zo werkt het:
Log in
Tik op Opdrachten
Tik op Wereldbetaling
Selecteer de valuta en vul het bedrag in
Vul de gegevens in van de begunstigde
Selecteer de gewenste verwerkingsdatum
Kies de kostenverdeling
Klik op Betalen en volg de stappen
Goed om te weten BIC (Bank Identifier Code) Bij een Wereldbetaling vul je altijd de BIC in. Heeft de bank van de begunstigde geen BIC, vink dan Bank heeft geen BIC of SWIFT aan en vul de volledige naam- en adresgegevens in van de bank van de begunstigde.
Betaling naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India Maak je geld over naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India, dan moet je ook een bankcode invullen.
Kosten Let er op dat er kosten verbonden zijn aan een Wereldbetaling. In Internet Bankieren zie je bij je opdracht welke kosten je betaalt voor een Wereldbetaling. Gebruik de rekenhulp als je de wisselkoers die Triodos Bank berekent wilt vergelijken met de wisselkoers van de Europese Centrale Bank (ECB).
Betaling binnen SEPA-gebied Lees hier hoe je een betaling doet binnen het SEPA-gebied.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.