Alle zakelijke limieten op een rij
Regel het makkelijk en op tijd
Regel het makkelijk en op tijd
Een e-Commerce betaling is een online betaalmogelijkheid van een webwinkel zoals bijvoorbeeld iDeal, PayPal of een creditcard. Wil je online betalen met e-Commerce? Dit werkt nadat je de betaalpas eerst een keer hebt gebruikt hebt met je pincode.
Zo werkt het:
Goed om te weten:
Je kunt met je Triodos Betaalpas in Nederland € 500 per dag opnemen.
De daglimiet kun je als particuliere klant of eenmanszaak tijdelijk wijzigen tot maximaal € 1.500 via de Triodos Mobiel Bankieren app.
Goed om te weten
Wil je meer weten over je particuliere limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Je kunt met je Triodos Betaalpas per dag maximaal € 1.500 betalen bij een betaalautomaat.
De daglimiet bij een betaalautomaat kun je als particuliere klant of eenmanszaak tijdelijk wijzigen tot maximaal € 10.000 euro via de Mobiel Bankieren app.
Goed om te weten
Wil je meer weten over je particuliere limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
De daglimiet van je rekening(en) is het bedrag dat je dagelijks maximaal mag overmaken vanaf je zakelijke rekening(en). Je kunt de daglimiet van je rekening(en) inzien in Internet Bankieren.
Zo werkt het:
Gebruik je de app?
Je kunt je daglimiet van je rekening(en) ook via de Mobiel Bankieren app inzien. Ga naar Meer > Rekeninginstellingen > Tik op de gewenste rekening > Tik bij Rekeninglimieten op Daglimiet.
Wil je je daglimiet van je rekening(en) wijzigen? Lees hier hoe je de daglimiet van je zakelijke rekening(en) wijzigt.
Goed om te weten
Wil je meer weten over zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Je kunt online betalen (e-Commerce) tot maximaal € 2.500 per dag betalen bij webwinkels.
De daglimiet voor online betalen (e-Commerce) kun je als particuliere klant of eenmanszaak tijdelijk wijzigen tot maximaal € 5.000 via de Mobiel Bankieren app.
Goed om te weten
Wil je meer weten over je particuliere limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Als rekeningbeheerder of zelfstandig bevoegd bestuurder regel je je bankzaken eenvoudig via de chat.
Zo werkt het:
Ben je een particuliere klant? Lees hier hoe je de daglimiet van je particuliere rekening wijzigt.
Hoe je je daglimiet van je zakelijke rekening(en) wijzigt, verschilt onder andere per rechtsvorm.
Eenmanszaak of Rekeningbeheerder
Als eigenaar van een eenmanszaak of als Rekeningbeheerder, wijzig je de daglimiet van je rekening(en) via Internet Bankieren.
Je kunt je daglimiet (tijdelijk) verhogen tot maximaal € 250.000.
Zo werkt het:
Vervolg
Je (tijdelijke) daglimiet van je rekening gaat 4 uur na bevestiging in.
Gebruik je de app?
Als eenmanszaak kun je de daglimiet van je rekening(en) ook via de Triodos Mobiel Bankieren app wijzigen. Ga naar Meer > Rekeninginstellingen > Tik op de gewenste rekening > Tik bij Rekeninglimieten op Daglimiet en volg de stappen. Je (tijdelijke) daglimiet van je rekening gaat 4 uur na bevestiging in
Als Rekeningbeheerder kun je in de mobiele app de daglimiet alleen bekijken, niet wijzigen.
Geen eenmanszaak of Rekeningbeheerder?
Je wijzigt de daglimiet van je rekening(en) schriftelijk via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier om je wijziging door te geven.
Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post.
Vervolg
Wij passen de daglimiet van je rekening(en) binnen 5 werkdagen aan. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Lees hier hoe je de limiet van je zakelijke Triodos Betaalpas wijzigt.
Wijzigen andere rechtsvormen
Is er een rekeningbeheerder, dan wijzigt de rekeningbeheerder een limiet via de chat of schriftelijk. De rekeningbeheerder logt in en uploadt het wijzigingsformulier in de chat. Een handtekening is niet nodig.
Is er geen rekeningbeheerder, dan wijzig je de limieten schriftelijk via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier om je wijziging door te geven.
Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post.
Vervolg
Wij passen de limiet binnen 5 werkdagen aan. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
Je kunt met je Triodos Betaalpas geld opnemen bij iedere geldautomaat met een Visa-logo. Houd rekening met de limieten van je Triodos Betaalpas.
Goed om te weten
Ook in het buitenland kun je contant geld opnemen bij geldautomaten. Wil je buiten Europa contant geld opnemen, activeer dan eerst de pas. Aan een geldopname in het buitenland zijn soms kosten verbonden.
Lees hoe je goed voorbereid op reis gaat.
Een Rekeningbeheerder is een persoon die een volmacht krijgt om zelfstandig namens de organisatie wijzigingen door te voeren op organisatie- en rekeningniveau. Hierbij kun je denken aan:
Twijfel je of je organisatie al een Rekeningbeheerder heeft? Vanaf 21 januari 2025 is een Rekeningbeheerder zichtbaar in Internet Bankieren. Log in op Internet Bankieren en kijk bij > Gebruikers & Bevoegdheden
Wie kan Rekeningbeheerder worden?
Een Rekeningbeheerder kan iedereen binnen de organisatie zijn, op voorwaarde dat dit is afgestemd met het bestuur.
Lees hier hoe je iemand een Rekeningbeheerder maakt.
Lees hier wat het verschil is tussen een Rekeningbeheerder en een zakelijke gebruiker.
Het is mogelijk om je daglimiet van je betaalpas te wijzigen. Hoe je dit doet, verschilt onder andere per rechtsvorm.
Eenmanszaak
Je kunt je daglimiet wijzigen in de Mobiel Bankieren app. Dit doe je op dezelfde manier als een particuliere klant.
Andere rechtsvorm dan een eenmanszaak
Wil je je daglimiet wijzigen voor betalingen bij een betaalautomaat, online betalen (e-Commerce) of geld opnemen? Je geeft je wijziging door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je het juiste formulier.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.