Identificeren
Waarom we willen weten wie je bent
Waarom we willen weten wie je bent
In onze videoZo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Identiteitsbewijs
Opname gezicht
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Je hebt voor je identificatie een geldig paspoort of identiteitskaart nodig. Een rijbewijs is niet toegestaan. Voordat je je identificatie start, sla je eerst een kopie of scan van je identiteitsbewijs op.
Wil je je identificeren met je identiteitskaart? Sla dan een kopie op van de voor- en achterkant in 2 aparte bestanden.
Zo werkt het:
Als je van ons het verzoek hebt gekregen om je opnieuw te identificeren, stuur dan via de post een kopie van je paspoort of identiteitskaart naar:
Triodos Bank
Antwoordnummer 170
3700 VB Zeist
Identiteitskaart
Stuur ons een kopie van de voor- en achterkant van je identiteitskaart.
Paspoort
Stuur ons een kopie van de voor- en achterkant van de pagina in het paspoort waarop de pasfoto en persoonsgegevens staan.
Let op: een rijbewijs is niet toegestaan.
Wil je je identiteitsbewijs op een andere manier aanleveren? Bel ons dan. We helpen je graag.
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
We vragen je vriendelijk om alsnog je paspoort of identiteitskaart te uploaden in de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Is je identiteitsbewijs goedgekeurd, dan kun je binnen 3 werkdagen je rekening weer gebruiken.
Let op: een rijbewijs is niet toegestaan.
Geen app of Internet Bankieren
Maak je geen gebruik van de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren? Stuur ons dan per post een kopie van:
De voor- en achterkant van de pagina in het paspoort waarop de pasfoto en persoonsgegevens staan of
De voor- en achterkant van je identiteitskaart
Nadat wij je identiteitsbewijs hebben goedgekeurd, kun je de rekening weer gebruiken.
Wil je je kopie identiteitsbewijs niet per post versturen of heb je je rekening sneller nodig? Bel ons dan.
Als je geen smartphone of tablet hebt, dan kun je je identificeren via Internet Bankieren. Je hoeft de Mobiel Bankieren app dan niet te gebruiken.
Wil je weten hoe wij omgaan met je persoonsgegevens, lees dan onze privacyverklaring.
In onze videoZo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Identiteitsbewijs
Opname gezicht
We willen bankieren zo veilig mogelijk maken. Als je een opname maakt van je gezicht, kunnen we die vergelijken met de foto op je identiteitsbewijs. Zo wordt het voor criminelen steeds moeilijker om een rekening te openen met de gegevens van iemand anders.
Ben je al klant en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan vragen we je om een opname van je gezicht te maken om weer toegang te krijgen tot je rekening als je je inlogcode vergeten bent of een nieuw toestel hebt. Zo zorgen we ervoor dat je rekening optimaal beveiligd is en alleen jij bij je rekening(en) kunt.
Maak je al gebruik van de Mobiel Bankieren app, dan log je nu in op de app en open je het bericht. Activeer nu Mobiel Bevestigen. Volg daarna de stappen in de app.
Maak je nog geen gebruik van de Mobiel Bankieren app, dan download je de app en volg je de stappen in de app.
Ben je jonger dan 18 of een zakelijke klant, dan kan je geen gebruik maken van Mobiel Bevestigen, wel van de Mobiel Bankieren app.
We willen zeker weten dat jij het bent. Daarom vragen we je eerst om een opname te maken van je identiteitsbewijs. Dat mag een geldig paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning zijn. Je maakt een opname van de voor- en achterkant van de pagina in je paspoort waarop je pasfoto en persoonsgegevens staan. Vervolgens maak je een opname van je gezicht. Je kijkt eerst recht in de camera en draait vervolgens langzaam je hoofd naar links en naar rechts (andersom mag ook). Volg daarbij steeds de stappen in het scherm.
Bekijk onze video waarin we stap voor stap uitleggen hoe je je in de Mobiel Bankieren app identificeert.
We gaan nu je gegevens controleren. Binnen enkele dagen ontvang je een e-mail waarin staat of de identificatie is gelukt.
Daarna log jij voortaan in met Mobiel Bevestigen. Je kunt je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord dan niet meer gebruiken.
Activeer dan Mobiel Bevestigen ook op je andere telefoon of tablet. Tik op Opnieuw Activeren en volg deze stappen. Zo zorg je ervoor dat je de app op al je apparaten kunt blijven gebruiken.
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Mobiel Bevestigen heeft veel voordelen. Het is de meest veilige manier van bankieren, je kan meer bankzaken zelf regenen via de Mobiel Bankieren app, en je hoeft je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord niet meer te gebruiken of te onthouden.
Lukt het niet om over te stappen op Mobiel Bevestigen? Neem contact met ons op en we vinden samen de beste manier om u te helpen.
We willen bankieren zo veilig mogelijk maken. Als je een opname maakt van je gezicht, kunnen we die vergelijken met de foto op je identiteitsbewijs. Zo wordt het voor criminelen steeds moeilijker om een rekening te openen met de gegevens van iemand anders.
Ben je al klant en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan vragen we je om een opname van je gezicht te maken om weer toegang te krijgen tot je rekening als je je inlogcode vergeten bent of een nieuw toestel hebt. Zo zorgen we ervoor dat je rekening optimaal beveiligd is en alleen jij bij je rekening(en) kunt.
Ben je je inlogcode kwijt dan kan je de app opnieuw activeren met Mobiel Bevestigen. Ga naar het openingsscherm van de app en tik op Service. Daarna kies je onder Snel regelen voor Opnieuw activeren.
Wil je de app gebruiken op een nieuw apparaat, dan ga je naar Google Play of de Apple App Store en download je de Mobiel Bankieren app. Kies daarna in de app voor De app activeren en volg de stappen.
Nadat je je bevestigingscode hebt ingevuld, stellen we je een paar vragen over het identiteitsbewijs dat je gaat gebruiken. Dit mag een paspoort, een identiteitskaart of verblijfsvergunning zijn. Je maakt een opname van de voor- en achterkant van de pagina in je paspoort waarop je pasfoto en persoonsgegevens staan. Daarna maak je een aantal opnames van je identiteitsbewijs. Bekijk onze video waarin we stap voor stap uitleggen hoe je je in de Mobiel Bankieren app identificeert.
Is de opname van je identiteitsbewijs gelukt, dan maak je een opname van je gezicht. Je kijkt eerst recht in de camera en vervolgens draai je je hoofd langzaam naar links en naar rechts. Is de opname gelukt, dan ga je naar de laatste stap.
Je kunt nu de inlogcode kiezen waarmee je voortaan inlogt op de Mobiel Bankieren app. Onthoud deze inlogcode goed en deel hem met niemand anders.
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
We willen bankieren zo veilig mogelijk maken. Als je een opname maakt van je gezicht, kunnen we die vergelijken met de foto op je identiteitsbewijs. Zo wordt het voor criminelen steeds moeilijker om een rekening te openen met de gegevens van iemand anders.
Ben je al klant en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan vragen we je om een opname van je gezicht te maken om weer toegang te krijgen tot je rekening als je je inlogcode vergeten bent of een nieuw toestel hebt. Zo zorgen we ervoor dat je rekening optimaal beveiligd is en alleen jij bij je rekening(en) kunt.
Als je de app (opnieuw) activeert, ontvang je per e-mail een bevestigingscode.
Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan eerst je spambox en controleer na een half uur opnieuw je inbox. Heb je de e-mail nog steeds niet ontvangen, bel ons dan. We helpen je graag.
Je identificeert jezelf snel en eenvoudig via onze Mobiel Bankieren App. Open de app en log in met je 5-cijferige pincode. Je ziet direct een bericht over je identificatie. Tik op Nu identificeren om aan de slag te gaan.
Wil je je liever via Internet Bankieren identificeren? Dat kan ook. Lees hier hoe je dat doet.
Volg de instructie in het scherm en maak met je camera een opname van je identiteitsbewijs. Je maakt een opname van de voor- en achterkant van de pagina in je paspoort waarop je pasfoto en persoonsgegevens staan. Dat mag een geldig paspoort of identiteitskaart zijn. Een rijbewijs is niet toegestaan. Vervolgens maak je een opname van je gezicht. Dat gaat heel eenvoudig. Je kijkt eerst recht in de camera en draait vervolgens langzaam je hoofd naar links en naar rechts. En dan ben je al klaar!
Bekijk onze video waarin we stap voor stap uitleggen hoe je je in de Mobiel Bankieren app identificeert. Lees ook onze tips over het maken van een goede opname van je identiteitsbewijs en gezicht.
Na de opnames verwerken we je gegevens. Je ontvangt binnen een werkdag een melding in je app. Daarin staat of we je identiteitsbewijs hebben geaccepteerd. Controleer dus na een dag of je identificatie is gelukt. Is je identificatie niet gelukt? Geen probleem, dan volg je gewoon nog een keer de stappen.
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Je hebt voor je identificatie een geldig paspoort of identiteitskaart nodig. Een rijbewijs is niet toegestaan. Voordat je je identificatie start, sla je eerst een kopie of scan van je identiteitsbewijs op.
Wil je je identificeren met je identiteitskaart? Sla dan een kopie op van de voor- en achterkant in 2 aparte bestanden.
Zo werkt het:
Als je van ons het verzoek hebt gekregen om je opnieuw te identificeren, stuur dan via de post een kopie van je paspoort of identiteitskaart naar:
Triodos Bank
Antwoordnummer 170
3700 VB Zeist
Identiteitskaart
Stuur ons een kopie van de voor- en achterkant van je identiteitskaart.
Paspoort
Stuur ons een kopie van de voor- en achterkant van de pagina in het paspoort waarop de pasfoto en persoonsgegevens staan.
Let op: een rijbewijs is niet toegestaan.
Wil je je identiteitsbewijs op een andere manier aanleveren? Bel ons dan. We helpen je graag.
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
De chat is momenteel gesloten. Probeer het op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.