Je Triodos Internet Zaken Rekening in 3 stappen


  • Voordat je begint

    Triodos Bank is dé bank voor ondernemers en organisaties die passen bij onze missie om geld te laten werken voor een mooiere samenleving. Bekijk onze heldere criteria voordat je de aanvraag start.

    Houd rekening met een aanvraagperiode van maximaal 4 weken.

    Houd de volgende gegevens bij de hand voordat je begint met je aanvraag:

    • Het Kamer van Koophandel-nummer van je organisatie
    • Je statuten of vennootschapscontract
    • De geboortedata en e-mailadressen van alle betrokkenen bij de aanvraag

    We accepteren geen rekeningaanvragen van een VvE (Vereniging van Eigenaren).


  • Start je aanvraag

    Je start de aanvraag voor je zakelijke rekening via onze website:

    1. Je geeft je e-mailadres op en maakt hiermee een tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord aan
    2. Met je aangemaakte inloggegevens log je in op de digitale aanvraagomgeving
    3. Je vult de organisatiegegevens in en bepaalt de rekeninginstellingen
    4. Je geeft de tekenbevoegden en uiteindelijk belanghebbenden op, en uploadt de gevraagde documenten
    5. Alle gebruikers, tekenbevoegden en uiteindelijk belanghebbenden ontvangen rechtstreeks een e-mail. Zij volgen de instructies om zelf een tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken.
    6. In de aanvraagomgeving maken de betrokken personen een opname van het identiteitsbewijs, gezicht en gaan akkoord met de voorwaarden

    Het kan zijn dat iemand van de betrokkenen zijn tijdelijke wachtwoord kwijt raakt. Via onze aanvraagpagina vraagt hij dan een nieuw wachtwoord aan.

    Je kunt in de aanvraagomgeving zien welke stappen de betrokken personen nog moeten doen om hun deel van de aanvraag af te ronden.


  • Verwerking van je aanvraag

    Nadat de aanvraag voltooid en verstuurd is, nemen wij deze in behandeling. Wij gaan controleren of de aangeleverde informatie volledig en juist is. Daarnaast onderzoeken wij met wie we zaken doen, voordat wij een zakelijke rekening openen. Daarom toetsen we de integriteit van je organisatie en de mensen die nauw bij de organisatie betrokken zijn. Hiervoor nemen wij contact op.

    De aanvraagperiode is op dit moment maximaal 4 weken. Voor eenmanszaken is de aanvraagtijd in de meeste gevallen aanzienlijk korter. We streven ernaar om je zo goed en snel mogelijk te helpen.

    Je hoeft geen actie te ondernemen terwijl wij je aanvraag verwerken, tenzij wij je hiervoor benaderen via e-mail of telefoon. Dit doen we als we extra vragen hebben of als de informatie die je over je organisatie hebt aangeleverd onvolledig of niet akkoord is.

    Als de informatie die een gebruiker, tekenbevoegde of uiteindelijk belanghebbende heeft aangeleverd onvolledig of niet akkoord is, dan ontvangt deze persoon rechtstreeks een e-mail.

    Als je aanvraag akkoord is, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Indien van toepassing, ontvangen gebruikers na enkele dagen op het correspondentieadres van je organisatie hun nieuwe Identifier, Triodos Betaalpas en bijbehorende pincodes. Wij versturen dit in aparte brieven. Nadat je de Identifier hebt ontvangen, kun je de rekening gebruiken. Ben je een bestaande klant en heb je aangegeven dat je de rekening wilt koppelen aan je bestaande Identifier, dan kun je daarmee de rekening gebruiken.