Nadat de aanvraag voltooid en verstuurd is, nemen wij deze in behandeling. Wij gaan controleren of de aangeleverde informatie volledig en juist is. Daarnaast onderzoeken wij met wie we zaken doen, voordat wij een zakelijke rekening openen. Daarom toetsen we de integriteit van je organisatie en de mensen die nauw bij de organisatie betrokken zijn. Hiervoor nemen wij contact op.
De aanvraagperiode is op dit moment maximaal 4 weken. Voor eenmanszaken is de aanvraagtijd in de meeste gevallen aanzienlijk korter. We streven ernaar om je zo goed en snel mogelijk te helpen.
Je hoeft geen actie te ondernemen terwijl wij je aanvraag verwerken, tenzij wij je hiervoor benaderen via e-mail of telefoon. Dit doen we als we extra vragen hebben of als de informatie die je over je organisatie hebt aangeleverd onvolledig of niet akkoord is.
Als de informatie die een gebruiker, tekenbevoegde of uiteindelijk belanghebbende heeft aangeleverd onvolledig of niet akkoord is, dan ontvangt deze persoon rechtstreeks een e-mail.
Als je aanvraag akkoord is, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Indien van toepassing, ontvangen gebruikers na enkele dagen op het correspondentieadres van je organisatie hun nieuwe Identifier, Triodos Betaalpas en bijbehorende pincodes. Wij versturen dit in aparte brieven. Nadat je de Identifier hebt ontvangen, kun je de rekening gebruiken. Ben je een bestaande klant en heb je aangegeven dat je de rekening wilt koppelen aan je bestaande Identifier, dan kun je daarmee de rekening gebruiken.